Guy De Bièvre (BE) is in de eerste plaats componist en muzikant. Zijn werken werden internationaal uitgevoerd door o.m. Guy Klucevsek, Seth Josel, Anne La Berge, Annette Sachs, Zivatar Trio, Ensemble Intégrales, Peter Zummo, Trio Scordatura, JD Parran en Zwerm. Zelf trad hij op in diverse Europese landen, de VS en Japan. Zijn muziek kenmerkt zich als een exploratie van open en flexibele vormen (tevens het onderwerp van zijn doctoraat aan Brunel University in Londen).
Als klankkunstenaar stelde hij werk voor in o.m. De Singel, Antwerpen; Z33, Hasselt; CCNOA, Brussel, Toyo Ito Paviljoen/Champ d'Action, Brugge. Zijn geluidskunstinstallaties zijn meestal experimenten waarbij, met behulp van actieve elektronica, locatievreemde geluiden zo discreet mogelijk in de omgeving worden geïntegreerd.
Zijn belangstelling voor geluidskunst zette hem er ook toe aan een parallelle loopbaan als curator te leiden, zo was hij verantwoordelijk voor o.m. Earwitness voor CCNOA in Brussel, Interval voor Odradek in Gent en de Cultuurmijl voor de gemeente Enschede.
Als theoreticus bracht hij twee jaar door aan de theorieafdeling van de Jan Van Eyck Academie in Maastricht en publiceerde hij teksten in verschillende publicaties, zoals Musiktexte en MusicWorks, en meer uitgebreid o.m. over Charlemagne Palestine in de monografie Sacred Bordello of over 4'33” van John Cage in de Centre Pompidou catalogus voor de tentoonstelling Voids.